مادریا مرجع توانمندسازی زنان و دختران پناهنده

ما در مادریا با هدف حمایت از دختران و زنان پناهنده گرد هم آمده‌ایم، تا با توانمندسازی و ایجاد بستری مناسب برای کسب و کار خانگی زنان و دختران پناهنده، بتوانیم گامی بزرگ در مسیر استقلال و حفظ کرامت انسانی بانوان از طریق خوداشتغالی آنان برداریم. مجموعه‌ی مادریا بر این باور است که تنها با توانمندسازی بانوان از طریق آموزش مهارت‌های کاربردی برای ایجاد کسب و کار و فراهم آوردن بستری مناسب برای شروع یک کار است که می‌توان آن طور که شایسته است از زنان پناهنده حمایت نمود و آن‌ها را به مسیر درست تکامل فردی و عزت‌نفس هدایت کرد.

چالش‌ها و مشکلات زنان پناهنده در زمینه‌ی کسب و کار

پیش از این که به معرفی بیشتر مجموعه‌ی مادریا بپردازیم، بهتر است نگاهی به مشکلات و چالش‌هایی که زنان پناهنده برای ایجاد یک کسب و کار با آن‌ها رو به رو هستند بیاندازیم. به طور کلی از نظر ما مشکلاتی که ممکن است بانوان مذکور در زمینه‌ی ایجاد اشتغال یا فعالیت‌های درآمدزا داشته باشند، به دو بخش کلی تقسیم می‌شود که عبارت است از:

  1. عدم وجود مهارت و توانایی برای کار: یکی از اصلی‌ترین چالش‌های زنان پناهنده برای مشغول شدن در یک زمینه‌ی کاری، نداشتن مهارت‌های کافی برای ایجاد یک کسب و کار و یا مشغول شدن در یک حرفه می‌باشد. در حقیقت آموزش و توانمد‌سازی، یکی از اقدامات مهمی است که در راستای حمایت از بانوان پناهنده باید صورت گیرد.
  2. ابهام و سردرگمی برای شروع فعالیت: پس از آموزش و یادگیری یک حرفه‌ی خاص برای شروع فعالیت، وجود ابهام، سردگرمی و حتی ترس از شروع کار موضوعی کاملا طبیعی است. ممکن است افراد برای آغاز فعالیت‌ها نگرانی‌هایی در مورد شکست و یا نحوه‌ی شروع فعالیت‌ها داشته باشند که این موارد همگی با دریافت مشاوره‌های تخصصی و حمایت از افراد برای شروع کسب و کار قابل حل می‌باشد.
  3. عدم وجود بستری مناسب برای شروع کار: دومین چالشی که قطعا زنان و دختران پناهنده با آن رو به رو هستند، عدم وجود بستری مناسب برای شروع کسب و کار می‌باشد. این افراد اغلب برای پیدا کردن یک شغل و یا راه‌اندازی یک کسب و کار نیاز به حمایت خواهند داشت.
چالش‌ها و مشکلات زنان پناهنده

مادریا به چه معناست؟

کلمه‌ی مادریا که نام این مجموعه می‌باشد مخففی از شعار “ما با هم دریا می‌شویم” است. در حقیقت ما بر این باوریم که با همراهی و هماهنگی با یکدیگر خواهیم توانست اقدامات بزرگی در زمینه‌ی حمایت از بانوان پناهنده انجام دهیم و این مهم قطعا با یاری شما خواننده‌ی گرامی موثرتر خواهد بود.

مادریا چگونه از زنان و دختران پناهنده حمایت می‌کند؟

به طور کلی مجموعه‌ی مادریا اقدامات حمایتی خود از زنان پناهنده را به دو گام مهم تقسیم‌بندی کرده است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

آموزش و توانمندسازی بانوان در مادریا

یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های فعالیت Madarya در راستای حمایت از زنان پناهنده، راه‌اندازی دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای توانمندسازی این افراد می‌باشد. ما بر این باوریم که برای این که یک فرد بتواند از نظر اجتماعی و شغلی استقلال داشته باشد، باید در مرحله‌ی اول بتواند مهارت‌های لازم برای ایجاد یک کسب و کار و یا فعالیت در صنف‌های مختلف را یاد بگیرد تا از این طریق بتواند با تکیه بر مهارت‌ها و حرفه‌ای که بلد است، اقدام به کسب درآمد کند.

ما در مادریا همواره در زمینه‌های مختلفی کلاس‌های آموزشی برای توانمندسازی بانوان و آموزش حرفه‌های مختلف برگزار می‌کنیم که عبارت است از:

  • طراحی و تولید عروسک
  • تولید شمع‌های فانتزی و تزئینی
  • تولید اکسسوری‌ها و جعبه‌های کادویی
  • طراحی و تولید برخی لباس‌ها و کیف‌ها
  • و ….

علاوه بر مهارت‌های فوق که از آن‌ها تحت عنوان آموزش حرفه برای شروع کسب و کار نام بردیم، مجموعه‌ی مادریا در زمینه‌ی برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های نرم نیز فعال می‌باشد. مهارت‌هایی مانند:

  • مفاهیم خودآگاهی
  • ارتباط موثر
  • فعالیت‌های تیمی
  • و …
توانمندسازی بانوان در مادریا

کمک به فروش محصولات تولیدی در سایت مادریا

دومین روشی که Madarya سعی می‌کند از آن طریق از زنان و دختران پناهنده حمایت کند، بستر‌سازی مناسب برای فروش محصولات تولید شده توسط بانوان می‌باشد. ما بر این باوریم که پس از شروع یک کسب و کار، حمایت از آن یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید صورت گیرد چرا که در غیر ازن صورت ممکن است کسب و کار مذکور در مراحل ابتدایی کار خود شکست خورده و نتواند بازدهی مورد نظر را داشته باشد.

مجموعه‌ی مادریا با ایجاد یک سایت فروشگاهی و تبلیغات‌هایی که انجام می‌دهد به تولیدکنندگان محصولات این امکان را می‌دهد که کالاهای تولید شده‌ی خود را در فروشگاه وبسایت قرار داده و از آن طریق برای تولیدات کسب و کار خود، مشتری پیدا کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده‌ی محصولات قابل فروش در وب‌سایت می‌توانید به سایت مادریا به آدرس Madarya.com مراجعه فرمایید.

چگونه می‌توانیم از مادریا حمایت کنیم؟

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، در صورتی که شما نیز تمایل به حمایت از مادریا برای کمک به توانمندسازی دختران و بانوان پناهنده پیدا کرده‌اید، می‌توانید از طریق یکی از روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم از مجموعه‌ی Madarya حمایت کرده و گام‌های ارزشمندی در راستای حفظ کرامت انسانی بانوان بردارید.

  1. خرید از مادریا: شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت فروشگاهی مادریا به آدرس Madarya.com برای خرید محصولات تولید شده اقدام کنید. خرید محصولات موجود از طریق سایت به معنای حمایت مستقیم شما از زنان و دختران پناهنده خواهد بود.
  2. معرفی مادریا: شما همواره می‌توانید با معرفی مادریا به افراد مختلف ما را در زمینه‌ی بسترسازی فروش محصولات تولید شده توسط بانوان یاری نموده و از این طریق، حامی مادریا باشید.
  3. معرفی بانوان به مادریا: در صورتی که فرد یا افرادی را می‌شناسید که به خدمات و حمایت‌های مجموعه‌ی مادریا احتیاج دارند، می‌توانید با معرفی این مجموعه به آن‌ها گام‌های ارزشمندی برای حمایت از بانوان بردارید.
چگونه می‌توانیم از مادریا حمایت کنیم؟
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

یک نظر دهید