نرم افزار CRM برای شرکت های بازرگانی


کاربرد CRM یا سامانه مدیریت ارتباط با مشتری برای شرکت های بازرگانی شامل ثبت تمام خرید و فروش‌ها، مدیریت حساب‌ها، مدیریت انبارها و تمامی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی به صورت متمرکز می‌باشد. هدف این نرم‌افزار در ارائه به شرکت‌های بازرگانی، پوشش نیازهای بازاریابی، فروش و پشتیبانی از مشتریان بوده تا در نهایت با رضایتمندی مشتریان، اثربخشی فعالیت این سازمان‌ها افزایش یابد. در ادامه این مقاله قصد داریم به صورت جزئی‌تر و تخصصی به کاربردهای نرم افزار CRM برای شرکت های بازرگانی بپردازیم.

مدیریت اطلاعات مشتریان و موجودی کالا

 پیش از هر توضیحی بهتر است معنای عبارت CRM را بار دیگر مرور کنیم. عبارت CRM مخفف Customer relationship management به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد و هدفش این است که ارتباط با مشتریان سازمان و نحوه پاسخ به نیاز‌ها و درخواست‌های آن‌ها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم که این امر باعث موفقیت روز افزون کسب‌وکار و افزایش فروش سازمانمان خواهد شد.

اکثر مشاغل به سراغ پیاده‌سازی CRM می‌روند چون رویکردهای قدیمی (مانند ورود دستی داده‌ها و ثبت اطلاعات مشتریان به صورت دستی) ناکارآمد می‌شوند. این نوع ناکارآمدی یک معضل بزرگ برای بهره‌وری شما است. به همین دلیل است که ایجاد پایگاه داده منظم برای مشتریان در CRM یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک CRM است. علاوه بر مدیریت اطلاعات مشتریان، نرم افزار CRM به شرکت‌های بازرگانی این امکان را می‌دهد تا موجودی کالاهای سازمان را نیز مدیریت کنند. این شرکت‌ها که دائما در حال تغییرات در موجودی انبارهای خود و دریافت و پرداخت صورتحساب‌ها هستند، نیاز به برنامه‌ای دارند که حتی در سفرهای خود و جلسات مختلف کاری و در هر کجای دنیا به آن دسترسی ساده داشته باشند و در عین حال بستری امن و قابل اعتماد برای آن وجود داشته باشد.

مدیریت حمل‌ونقل به کمک CRM

تعامل روز افزون شرکت‌های بازرگانی با مشتریان مختلف و اهمیت جلب رضایت آن‌ها و همچنین وجود راه‎های مختلف حمل‌ونقل در کنار نیاز به خودکارسازی فرآیندهای کاری، شرکت‌های وارداتی و صادراتی را نیازمند یک برنامه جامع یکپارچه برای مدیریت تمام این موارد می‌کند که پیاده‌سازی نرم افزار CRM این نیاز مشتریان را نیز به میزان قابل توجهی مرتفع می‌کند.

نظارت بر فروش به کمک CRM

یکی دیگر از قابلیت‌های نرم افزار برای شرکت های بازرگانی، نظارت بر فروش کسب‌وکار می‌باشد. راه‌اندازی نرم افزار CRM برای شرکت های بازرگانی این سازمان‌ها را در مدیریت استعلام‌ها، سفارش‌ها و صورتحساب‌ها یاری می‌کند. این سامانه امکاناتی را در اختیار شما می‌گذارد که با استفاده از آن‌ها شما می‌توانید سفارش‌های مشتریان خود را دریافت کرده، قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه داده و هماهنگی‌ها و فعالیت‌های لازم را به صورت خودکار برای ارائه خدمات به مشتری انجام دهید و در آخر نیز برای سفاش مشتری صورتحساب صادر کرده و آن را ارسال نمائید.



نرم افزار CRM برای شرکت های بازرگانی

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

یک نظر دهید