آشنایی با اصطلاحات رایج در CRM


معنی و مفهوم KPI در CRM

KPI  مخفف عبارت Key Performance Indicator به معنای شاخص‌های عملکرد کلیدی می‌باشد. در واقعKPI  نشان دهنده میزان موفقیت و پیشرفت در دستیابی به اهداف سازمان یا شرکت می‌باشد. به این ترتیب اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، شاخص‌های کلیدی عملکرد در واقع میزان پیشرفت افراد و تیم‌ها در رسیدن به نتیجه دلخواه سازمان را به طور مشخص بیان می‌کنند.

معنی اتوماسیون در نرم افزار CRM

اتوماسیون را می‌توان راهکاری برای اتوماتیک کردن فرآیندهای ارتباط با مشتریان دانست که این امر به واسطه CRM به راحتی امکان پذیر است. همچنین اتوماسیون کار می‌تواند با حذف خطاهای پرهزینه، ساده‌کردن فرآیندهای کاری سازمان و کمک به کارایی کارکنان، در هزینه‌های کسب‌وکار شما صرفه جویی کند. علاوه بر این اتوماسیون به شما این امکان می‌دهد که در استفاده از نیروی کار اداری صرفه جویی کنید، زیرا کلیه کارهای تکراری و وقت گیر به طور خودکار توسط سیستم‌های پیشرفته انجام می‌شوند.

مفهوم قیف فروش در نرم افزار CRM

به مراحلی که در آن شخص علاقه‌مند به کسب‌وکار شما به مشتری حقیقی تبدیل می‌شود، قیف فروش می‌گویند. قیف فروش در حقیقت مسیری است که یک سرنخ یا Lead طی می‌کند تا به مشتری واقعی شما تبدیل شود.

قیف‌های فروش یک ساختار مشخص و فراگیر ندارند و با توجه به مدل کسب‌وکار و نوع مشتریان شما (فردی یا سازمانی) می‌توانند شکل‌های متفاوتی داشته باشد.. علاوه بر این نکته‌ی مهم و جالب در مورد قیف فروش این است که این سیستم تمام مراحل و پروسه شناسایی هدف تا تبدیل شدن به یک مشتری واقعی را شامل می‌‌شود. در مدل بازاریابی Sales Funnel همه چیز از یک سرنخ یاLead   شروع شده و در نهایت تا تبدیل شدن به خریدار واقعی و وفادار ادامه می‌یابد.

معنی مشتریان بالقوه در CRM

مشتریان بالقوه مشتریان مشکوکی هستند که شناسایی شده‌‎اند اما تیم فروش هنوز آن‌ها را به عنوان سرنخ تایید نکرده است. مشتری بالقوه به فردی گفته می‌شود که تا به‌ حال، کالا یا خدمات شرکت را خریداری نکرده است؛ اما پتانسیل علاقه‌مند شدن به آن‌ها را دارد.

در ادبیات بازاریابی، از مشتری بالقوه به عنوان نقطه آغازین قیف فروش یاد می‌شود، یعنی فردی که هنوز از محصول یا خدمت شما استفاده نمی‌کند اما شما می‌توانید با تدوین استراتژی درست و بازاریابی دقیق و کارامد امیدوار باشید که به زودی او را در گروه مشتریان بالفعل خود، ببینید.

معنی مشتریان بالفعل در CRM

مشتریان بالفعل در واقع از دسته‌ی مشتریانی هستند که شما توانسته‌اید با تکنیک‌های خاص آن‌ها را از مشتری بالقوه به مشتریان حقیقی تبدیل کنید. تمام مشتریان اعم از مشتری جدید و مشتری قدیم جزو این دسته از مشتریان محسوب می‌گردند. یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین دارایی‌های هر شرکتی مشتریان بالفعل آن کسب‌وکار می‌‌باشد. باید این نکته را در نظر داشت که جذب مشتری جدید بسیار دشوارتر و غیراقتصادی‌تر از ارائه کالا و خدمات دوباره به مشتریان قدیمی‌تان می‌باشد‌. جذب مشتریان جدید و جلب اعتماد آن‌ها به برند و کسب‌وکارتان کار بسیار پرهزینه‌ای است که نیازمند صرف وقت و هزینه‌های تبلیغاتی بسیاری می‌باشد.



آشنایی با اصطلاحات رایج در CRM

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

یک نظر دهید