نرم افزار CRM برای مراکز زیبایی و کلینیک‌ها


ثبت اطلاعات و طبقه‌بندی مشتریان با کمک نرم افزار CRM

یکی از کلیدی‌ترین قابلیت‌های CRM برای مراکز زیبایی و کلینیک‌ها، ثبت اطلاعات و طبقه‌بندی مشتریان است. این نرم افزار با ثبت اطلاعات تمامی مشتریان به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی تنها با چند کلیک، به کلیه اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشید و با دانستن تاریخچه خدمات، به او پیشنهاد بهتری ارائه داده و مشتری خود را همواره راضی و خشنود نگه دارید.

برای مثالی دیگر، تصور کنید شخصی یک سال است که مشتری شماست. او در این یک سال از خدمات مربوط به بخش ناخن استفاده کرده اما بار آخر رضایتش جلب نشده و ناراضی از مرکز زیبایی شما خارج می‌شود. به مراتب جلب رضایت او بسیار راحت‌تر و کم هزینه‌تر از جذب مشتری جدید است. شما می‌توانید با دانستن تاریخچه خدماتی که قبلا به او ارائه دادید، سعی بر جذب مجدد او کنید. در حقیقت ثبت اطلاعات و طبقه‌بندی مشتریان در سالن، به شما این امکان را می‌دهد که:

  • از میزان سودآوری هر مشتری مطلع باشید.
  • مشتریان مهم و سودآور مجموعه خود را بشناسید.
  • تاریخچه و سوابق رجوع هر مشتری را بدانید.
  • بتوانید پیام‌های به موقع و هدفمند را در زمان مناسب برای دسته‌بندی مناسب ارسال کنید.

طبق پژوهش‌های انجام شده، ۷۴% از کسب‌وکارها معتقدند که نرم‌ افزار CRM به آن‌ها دسترسی بهتری به داده‌های مشتری می‌دهد. در نرم افزار CRM جولیو شما می‌توانید با برچسب‌گذاری‌های نامحدود، مشتریان خود را در سگمنت‌های مختلف بر اساس سیاست کاری خود دسته‌بندی کنید و سپس با کمک فیلتر کردن، دسته‌بندی‌های دلخواه را انتخاب و اقداماتی مرتبط با آن دسته‌بندی انجام دهید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

بهینه‌سازی فروش بر اساس مدل AIDA با پیاده‌سازی CRM برای مراکز زیبایی

AIDA مخفف کلمات: Attention (آگاهی)، Interest (علاقه‌مندی)، Desire (تمایل) و Action (اقدام) می‌باشد. قیف فروش آیدا بیانگر یک پروسه‌ی فروش و بازاریابی است. بر اساس این مدل سرنخ‌ها و مشتریان احتمالی شما بر اساس الگویی خاص طبقه‌بندی شده‌اند و در نهایت طی مراحلی، مشتریان احتمالی به مشتریان دائمی تبدیل می‌شوند. طبق مدل آیدا در کسب‌وکار کلینیک‌ها و مراکز زیبایی مشتریان به ۴ دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. مشتریان آگاه: افرادی که از برند و حضور شما آگاهی دارند اما هنوز به سالن شما مراجعه نکرده‌اند و با خدمات شما آشنا نشده‌اند.
  2. مشتریان علاقه‌مند: افرادی که از خدمات سالن زیبایی شما اطلاع دارند و علاقه‌مند هستند به شما مراجعه کنند اما ترجیح می‌دهند در مورد کیفیت خدماتتان مطمئن شوند. مانند کسانی که شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و نظرات بقیه را در مورد شما می‌خوانند.
  3. مشتریانی که تمایل دارند به شما مراجعه کنند: مشتری در این مرحله نسبت به کیفیت خدمات شما اطمینان دارد و ممکن است در اولین فرصت پیش‌رو با شما تماس بگیرد.
  4. مشتریانی که به شما مراجعه می‌کنند: در مرحله آخر، افراد به سالن شما مراجعه کرده و از خدمات شما استفاده کرده‌اند و فروش اتفاق افتاده است.

این مدل به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری در فرآیند جذب مشتری داشته باشید و بتوانید نرخ تبدیل مشتریان احتمالی به دائمی را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. طبق گزارش‌ها ۶۹% از کسب‌وکارها بر این عقیده هستند که تبدیل مخاطبین به مشتریان اولویت اصلی بازاریابی آن‌هاست که این هدف به کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM محقق می‌شود. نرم افزار CRM جولیو با بهره‌گیری از مدل بازاریابی آیدا در ساختار خود یکی از بروز‌ترین متدهای بازاریابی را ارائه می‌دهد.



نرم افزار CRM برای مراکز زیبایی و کلینیک‌ها

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

یک نظر دهید