آشنایی با Call Park در CME


سلام . با قسمت بیست و چهارم از سری مقالات آموزش ویپ سیسکو در خدمت شما عزیزان هستیم . همانطور که از عنوان مقاله پیداست در این قسمت از مجموعه بلاگ آموزش VOIP می‌خواهیم با قابلیت Call Park در CME آشنا شده و سپس به بررسی نحوه تنظیم و راه‌اندازی این قابلیت در روتر سیسکو بپردازیم .

معمولا زمانی که یک داخلی تماسی را Hold می‌کند فقط خودش می‌تواند آن تماس را از Hold خارج کرده و پاسخگوی آن تماس باشد . به کمک قابلیت Call Park ما می‌توانیم تماس‌های مورد نظرمان را در داخلی‌هایی که از قبل برای Call Park ایجاد کرده‌ایم پارک کنیم و سپس آن تماس را توسط تلفن‌های دیگر سازمان از پارک خارج کرده و پاسخگوی آن باشیم .

به طور کلی Call Park به دو شکل قابل اجرا می‌باشد . یکی این که مرکز تلفن تماس‌ها را به صورت خودکار در داخلی‌های از قبل ساخته شده به صورت Random پارک کند و دیگری این که فرد پاسخگو ، تماس را به طور هدفمند در یکی از داخلی‌های مورد نظر خود پارک کند . برای درک بهتر این موضوع تصور کنید در یک محیط کاری بزرگ مانند انبار یا فروشگاه که کاربران مدام در حال حرکت هستند می‌خواهیم این قابلیت را راه‌اندازی کنیم . در چنین محیطی از سناریوی اول استفاده می‌کنیم ، به این صورت که تلفنچی تماس‌های ورودی را پاسخ داده و سپس آن‌ها را پارک می‌کند و بعد در بلندگوی محیط فرد مورد نظر را صدا زده و می‌گوید ” آقای X یک تماس در داخلی Y داری ، لطفا جواب بده ” . در مرحله بعدی فرد مورد نظر توسط هر یک از داخلی‌های محیط تماس را از پارک خارج کرده و پاسخ می‌دهد .

از حالت دوم معمولا در محیط‌های اداری استفاده می‌کنیم . به این صورت که تلفنچی تماس‌ها را به صورت مستقیم در داخلی‌های از قبل تعیین شده ( مثلا ۳۰۰ برای مالی ، ۳۰۱ برای فنی ، ۳۰۲ برای فروش و … ) پارک می‌کند و سپس کارشناسان هر بخش از سازمان تماس‌های پارک شده‌ی مرتبط با خود را پاسخ می‌دهند .



آشنایی با Call Park در CME

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

یک نظر دهید