خدمات ویپ برای کسب و کارهای اینترنتی


سیستم مدیریت تماس و صف انتظار

سیستم مدیریت تماس و صف انتظار نیز یکی از امکانات کاربردی و مزایای ویپ برای کسب و کارهای اینترنتی می‌باشد. گاهی اوقات، یکی از کارمندان سازمان مشغول صحبت تلفنی با یک مشتری است، اما دیگر همکاران وی آزاد هستند و می‌توانند دیگر تماس­‌های دریافتی آن کارمند را پاسخ دهند. برنامه‌­های مدیریت تماس، استراتژی پاسخگویی گروهی را اجرا می­‌کنند. این برنامه­‌ها، تماس­‌های تلفنی را به جای یک نفر، به چندنفر ارجاع می­‌دهند. بدین ترتیب، اطمینان حاصل خواهد شد که تلفن­‌ها، نه برمبنای دسترسی پذیری یک کارمند، بلکه برحسب دسترسی پذیری کل گروه کارمندان پاسخ داده می­‌شوند.

برنامه‌­های مدیریت تماس، زمان انتظار را برای مشتریان حذف می­‌کنند و تماس­های دریافتی را به کارمندان آزاد هدایت می­‌نمایند. به این ترتیب تمام اعضای گروه بطور همزمان از دریافت تماس مطلع می­‌شوند و همه‌ی اعضا، شانس پاسخگویی به تلفن را دارند. در برخی از برنامه­‌ها، اعضا برحسب نوبت، تلفن­‌ها را پاسخ می­‌دهند؛ این بدان معناست که هر تماس تلفنی، پس از عبور از یک پنجره‌ی زمانی، به کارمند بعدی هدایت می‌­شود.

با استفاده از امکانات مدیریت تماس سیستم تلفنی مبتنی بر VOIP می‌توان مدت زمان تماس، زمان نگهداری، زمان انتظار، دایورت کردن تماس، نشان دادن شناسه‌ی تماس گیرنده، انتظار تماس، مسیریابی تماس و به طور کلی همه‌ی موارد مربوط به یک تماس را ردیابی نمود.

استفاده از شماره ثابت در هر زمان و مکان

به طور مثال در زمان دورکاری، کارکنان می‌توانند از راه دور به خدمات رسانی و پاسخگویی بپردازند و با دسترسی لحظه‌ای ، تنها با اتصال به اینترنت ، تمامی همکاران با یکدیگر در ارتباط بوده و از خدمات دورکاری استفاده نمایند.

یک شماره تجاری رسمی داشته باشید

این قابلیت یکی از جذاب‌ترین امکانات و مزایای سیستم VOIP برای کسب و کارهای اینترنتی و نو پا می‌باشد. با استفاده از این قابلیت امکان تهیه شماره تماس در تهران و فعالیت در دیگر شهر‌ها وجود دارد. ارائه یک شماره تماس ثابت به خصوص در تهران حس اعتماد را در مشتریان ایجاد می‌کند.

جایگزین کردن سیگنال‌­های اشغال با ویژگی­‌های تلفن­‌های کاری هوشمند

مخرب‌ترین و منفی‌‌ترین جنبه‌ی یک سیگنال اشغال، انتقال پیام “مخاطب در دسترس نمی‌­باشد” به مشتری است. در دنیایی که مشتری در انواع رسانه‌­های اجتماعی، ایمیل و تماس­‌های ویدئویی غرق شده است، سیگنال اشغال صرفاً یک بوق آزاردهنده نیست؛ بلکه پایان تمایل مشتری به برقراری تماس با شماست. و احتمالاً، ایشان با یکی از رقبای شما تماس خواهد گرفت.

سیستم VOIP، از مشخصات و ویژگی‌­هایی برخوردار می‌باشد که زمان انتظار تماس گیرنده را کاهش داده و تجربه‌ی ایشان از برقراری تماس تلفنی با سازمان شما را بهبود می­‌بخشد. بدین ترتیب، می‌توان تعداد تماس‌های تلفنی ناموفق را به حداقل رساند.

پخش موسیقی برای سرگرم کردن مشتریان پشت خط

شرکت تلفن و تلگراف آمریکا (AT & T) اخیراً طی پژوهشی بدین نتیجه رسیده است که مشتریانی که به مدت ۳۰ ثانیه و بدون پخش موسیقی، پشت خط منتظر می­‌مانند، تصور می­‌کنند که زمان انتظار ایشان بیش از ۹۰ ثانیه به طول انجامیده است؛ حال آنکه مشتریانی که طی همان زمان، ضمن گوش سپردن به موسیقی منتظر می‌­مانند، تصور می‌­کنند که زمان انتظار ۱۵ ثانیه بوده است. نتیجه ی این پژوهش کاملاً مشخص است: اگر مشتریان را پشت خط منتظر می‌­گذارید، یک موسیقی برایشان پخش کنید.

موسیقی انتظار، به سادگی قابل پخش است. اکثر شرکت‌­ها، موسیقی­‌های استاندارد نظیر سبک­‌های جاز و کلاسیک را به عنوان موسیقی انتظار انتخاب می‌­کنند؛ و ضمن بروزرسانی سیستم خود، امکان تغییر و انتخاب موسیقی موردعلاقه را برای مشتریان فراهم می­‌آورند. بعلاوه، شما می‌­توانید یک پیام صوتی را به عنوان موسیقی پخش کرده و طی آن، اطلاعاتی درباره ی خدمات و محصولات خود در اختیار مشتری قرار دهید.



خدمات ویپ برای کسب و کارهای اینترنتی

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

یک نظر دهید