خدمات VoIP برای مطالعات و تحقیقات بازار


مصاحبه به صورت خودکار

در بسیاری از موارد شرکت‌های تحقیقات بازاری اقدام به انجام مصاحبه‌های کوتاه با سوالات کوتاه اما در مقیاس فراتر از ۱۰۰۰ مصاحبه انجام می‌دهند. در این حالت اما کافیست لیستی به همراه شماره تماس و مشخصات ( جنسیت، شهر و …) در قالب فایل اکسل تهیه و در پلتفرم بارگزاری گردد. پس از مشخص نمودن بازه زمانی تماس، سیستم به صورت خودکار فایل صوتی از پیش تعیین شده را برای مخاطب پخش و پس از دریافت پاسخ (عدد گزینه مورد نظر را وارد فرمایید) به سوالات بعدی خواهد رفت. این فرآیند برای تمامی افراد حاضر در لیست انجام خواهد شد.

بازخوردگیری از مشتریان

رضایت مشتریان در هر صنعت و بازاری حرف اول و آخر را می‌زند. با استفاده از سیستم نظرسنجی خودکار می‌توانید از نظرات مشتریان نسبت به پروژه‌های انجام شده آگاه شوید. این قابلیت در دو حالت دریافت پاسخ‌های کوتاه با وارد کردن گزینه و پاسخ‌های تشریحی و ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات وجود دارد.

نصب و نگهداری آسان

نصب تلفن اینترنتی (VoIP) آسان‌تر از تلفن‌­های عادی است. برای این کار نیازی به دانش فنی ویژه و یا افزودن تعداد کابل متعدد وجود ندارد. نصب شامل راه‌اندازی یک تلفن IP حتی بدون نصب نرم افزار است.

سرویس فکس مجازی

حتی در جهان امروز موارد بسیاری وجود دارد که نیاز به تسهیلات فکس پیدا خواهید کرد. VoIP مشخصه­‌هایی به‌نام فکس مجازی برای این منظور ارائه می‌­کند. حساب ایمیل متصل به سیستم VoIP را می­‌توان جهت ارسال و دریافت پیام­‌های فکسی مورد استفاده قرار داد.

دسترسی به سیستم تلفن VoIP از رایانه و تلفن همراه

از دیگر مزایای VoIP می‌­توان به دسترسی کارمندان، از هر نقطه از دنیا که امکان اتصال به اینترنتی قوی و پایدار وجود باشد به تلفنی داخلی خودشان اشاره نمود. اغلب ارائه دهندگان VoIP، اجازه دسترسی به سیستم تلفنی به کمک کامپیوتر و یا تلفن همراه را به شما می‌­دهند.

کیفیت صدا

ارتباطات VoIP  به طور عموم، کیفیت صدای برجسته ای را فراهم آورده است. تماس مبتنی بر VoIP در حالت برقراری ارتباط با یک کلاینت جدید و یا برگزاری کنفرانس با تیم بین المللی ، وضوح صدا به بهترین شکل ممکن ارائه می‌شود.

ایجاد پروفایل مشتریان

در سیستم‌ تلفنی مبتی بر VoIP اطلاعات تماسی مشتریان بر رایانه نمایش داده و در بانک اطلاعاتی ثبت می‌گردد. در ادامه اپراتور مربوطه در حین پاسخگویی به نیاز تماس گیرنده فرمی از نیاز مشتری، زمان تماس، نیاز به پیگیری و … را تکمیل می‌نماید. فرم تکمیل گردیده در تماس‌های بعدی مشتری نمایش داده شده و دیگر اپراتور‌ها نیز با شناخت مناسب از مشتری به پاسخگویی خواهند پرداخت. همچنین در صورت مشخص نمودن حوزه فعالیت و یا نوع نیاز مخاطبان می‌توان آنان را در تماس‌های بعدی به صورت خودکار به بخش و کارشناس مربوطه متصل نمود. به طور خلاصه برخی از مزایای این سیستم برای ایجاد پروفایل مشتری عبارت است از:

  • ایجاد پروفایل مشتری
  • سوابق ارتباط با مشتری و محصولات خریداری شده
  • لیست سرویس­های درخواستی مشتری و وضعیت آنها
  • امکان اضافه کردن اطلاعات اختصاصی به صفحه با توجه به نیاز کسب و کار
  • لیست تیکت‌های باز مشتری و روند پیگیری آن‌ها با امکان مدیریت تیکت‌ها

پاسخگوی خودکار

در فرآیند سنتی پشتیبانی مشتری و یا مخاطبان با سازمان تماس گرفته، نیاز خود را توضیح داده سپس بر اساس نیاز طرح شده توسط اپراتور به بخش‌های مختلف متصل می‌گردد. در حال حاضر اما با پیشرفت تکنولوژی فرآیند پشتیبانی مدرن گردیده و این امکان وجود دارد تا تماس گیرنده به بخش سوالات متداول که به صورت صوتی و از پیش تعیین شده وجود دارد هدایت شده و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب به اپراتور متصل خواهد شد.



خدمات VoIP برای مطالعات و تحقیقات بازار

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

یک نظر دهید