فاکتور‌های انتخاب یک شرکت خدمات ویپ چیست؟


دریافت لیست مشتریان

معمولا با کنکاش در لیست مشتریان یک شرکت خدمات VOIP اطلاعات مناسبی را می‌توانید به دست آورید. لیست مشتریان در واقع تجربه و سابقه یک شرکت را نشان می‌دهد و به شما می‌گوید که تا به حال چندین شرکت خصوصی یا دولتی در کسب‌‌و‌کارهای مختلف به آن شرکت اعتماد و پروژه خود را به آن‌ها سپرده‌اند. صریح بخواهیم بگوییم شرکت‎‌هایی که لیست مشتری محدودی دارند بی‌شک تازه کار هستند و اگر دنبال یک شرکت باسابقه هستید همین اول راه می‌توانید بر اساس این لیست تصمیم خودتان را برای همکاری بگیرید.

تامین تجهیزات سخت‌افزاری

شرکت‌های ارائه دهنده سیستم‌تلفن تحت شبکه، سخت‌افزارهای مورد نیاز پروژه را یا از همکاران واردکننده تجهیزات تهیه می‌کنند یا خودشان به صورت مستقیم تامین کننده هستند. به صورت کلی برای شما تفاوتی نخواهد داشت که شرکتي كه مي‌خواهيد پروژه خود را به آن‌ها بسپارید، سخت‌افزار را از انبار خود تامین می‌کند یا از همکارانشان که در زمینه واردات سخت افزار ویپ فعالیت دارند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید گارانتی سخت‌افزار، قیمت مناسب و از همه مهم‌تر شناخت کامل تجهیزات ویپ توسط آن شرکت است. زیرا در صورتی که شرکت خدمات VOIP با این تجهیزات به خوبی آشنا نباشد، نمی‌تواند بهترین انتخاب و راهکار را به شما ارائه دهد. بنابراین دلیل پیشنهاد هر برند یا محصول را از آن‌ها جویا شوید و خودتان نیز کمی در مورد تجهیزات تحقیق کنید.

پیاده‌سازی و استقرار پایدار و با کیفیت

مرحله استقرار سیستم تلفن ویپ باید طبق یک برنامه‌ریزی و بررسی زیرساخت شرکت صورت بگیرید. بنابراین شرکت ارائه‌کننده خدمات ویپ باید علاوه بر توانایی استقرار سرور مرکزتلفن ویپ با زیر‌ساخت شبکه نیز آشنا باشد. مسلما شما به عنوان یک مدیر، سراغ هر شرکتی برای ارائه خدمات VOIP بروید مدعی پیاده‌سازی پایدار و باکیفیت خواهند بود. اما چطور می‌توان این اطمینان را به دست آورد؟ بهترین روش، بررسی رزومه و نامه‌های حسن انجام کار آن‌ها است. از آن‌ها بخواهید تا شرکت‌های مرتبط با کسب‌و‌کارتان را که در لیست رزومه خود دارند معرفی کنند که در صورت امکان از آن‌ها استعلام بگیرید.

توانایی برنامه‌نویسی بر اساس نیاز اختصاصی شما

بسیاری از شرکت‌های ارائه کننده خدمات VOIP با پلتفرم‌های نرم افزاری کار می‌کنند. یک مرکزتلفن نرم‌افزاری به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به هسته آن دسترسی داشته باشید و هر نیاز اختصاصی که دارید با کمک یک برنامه نویس پیاده سازی کنید. به طور مثال سیستم نظرسنجی تلفنی، نوبت‌دهی کلینیک یا  بیمارستان، سیستم رزرواسیون، سرویس مدیر منشی، ارتباط با نرم افزارهای جانبی مثل اتوماسیون اداری و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، و… از جمله مواردی هستند که تنها شرکت‌هایی که تجربه کافی و تیم برنامه‌نویسی روی VOIP دارند، امکان ارائه این خدمات را خواهند داشت. بنابراین پیش از سپردن پروژه به هر شرکت، لیست ماژول و نرم افزارهایی که از پیش نوشته‌اند را بخواهید.

امکان ارائه خدمات مرکزتماس

اگر شما یک شرکت فروش تجهیزات یا ارائه‌کننده خدمات و پشتیبانی باشید، احتمالا داشتن یک سیستم مرکزتماس کارآمد برای شما مهم خواهد بود. مرکزتماس بر پایه صف‌تماس پیاده سازی می‌شود ، ویژگی‌های گزارش‌دهی دقیق از تماس اپراتورها، اطلاعات ورود و خروج شیفت، ارتباط از طریق سایر پلتفرم های ارتباطی از طریق همان پنل مرکزتماس و … از جمله مواردی است که یک مرکزتماس حرفه‌ای باید داشته باشد. بنابراین اگر تصمیم دارید برای بخش مرکزتماس خود با یک شرکت خدمات ویپ همکاری کنید، حتما رزومه دقیق آن‌ها و پروژه‌های موفق آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

نحوه پرداخت و تسویه حساب با شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ

شما به عنوان یک مدیر کسب‌و‌کار حتما برای پیاده‌سازی مرکزتلفن ویپ در شرکت خود بودجه ای را کنار گذاشته‌اید و اینکه این بودجه در جای درست خود و با چه شرایطی خرج شود بی‌شک برای‌تان اهمیت دارد. ‌برخی از شرکت‌ها تمام مبلغ پروژه را در زمان نوشتن قرارداد و پیش از شروع پروژه دریافت می‌کنند. بعضی دیگر طبق توافق درصدی را پیش از آغاز و مابقی را در زمان تحویل پروژه دریافت می‌کنند. کمتر شرکتی پیدا می‌شود که تمام هزینه پروژه را در صورت رضایتمندی شما پس از تحویل پروژه دریافت کند که مطمئنا چنین شرایط پرداختی برای مدیر یک شرکت بهترین گزینه خواهد بود. بنابراین در زمان تحقیق، بررسی و انتخاب یک شرکت خدمات ویپ حتما به نحوه تسویه حساب توجه کنید.



فاکتور‌های انتخاب یک شرکت خدمات ویپ چیست؟

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

یک نظر دهید