چه زمانی نیاز است برنامه ی غذایی خود را تغییر دهید؟


چه زمانی نیاز است برنامه ی غذایی خود را تغییر دهید؟

یکی از سوالاتی که برای افراد طرفدار زندگی سالم و سلامتی مطرح می شود، این است که آیا برنامه ی غذایی صحیحی دارند؟ آیا نیاز است برنامه ی خود را تغییر دهند؟ و اکثر افراد از تغییر در برنامه ی غذایی خود، ترس و واهمه دارند.

با این حال تغییر در برنامه ی غذایی حتی تغییرات کوچک، سبب تاثیرات بسیار مثبتی در حالات عمومی و سلامتی دارد. نکته ی اصلی، توجه به دریافت غذا های سالم می باشد. با پزشک خانوادگی خود یا متخصص تغذیه تان در ارتباط باشید تا به شما بگوید چه کارهایی باید انجام دهید. در ادامه به چند پیشنهاد برای بهبود وضعیت سلامتی می پردازیم.

برنامه ی غذایی خود را نقد و بررسی کنید:

نقاط ضعف و قوت را در برنامه ی غذایی خود بشناسید. آیا شما 3-5 واحد از میوه ها و سبزیجات در طول روز دریافت می کنید؟ آیا کلسیم کافی روزانه را دریافت می کنید؟ آیا غذاهای غنی از فیبر را به صورت روزانه دریافت می کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، که وضعیت تغذیه شما مناسب است و راه صحیحی را در پیش گرفته اید.پس همین راه را ادامه دهید. اگر پاسختان منفی است، شما باید عادات اشتباه غذایی خود را تغییر دهید.

به جای تغییرات بزرگ و سریع، تغییرات کوچک و آهسته در برنامه ی خود اعمال کنید:

دست زدن به تغییرات بزرگ، نیازمند آگاهی و اراده است.اما اعمال تغییرات کوچک و آهسته، آسان تر است و  با احتمال بیشتری باقی می مانند.

مواد غذایی دریافتی خود را یادداشت کنید:

گاهی اوقات، مقدار دریافت روزانه و ماده ی غذایی مصرفی را یادداشت کنید.با این کار بهتر می توانید خود را پایش کنید. اگر از دسته ی میوه ها کم دریافت می کنید و یا از دسته کربوهیدرات های ساده زیاد دریافت می کنید، به میزان دریافت خود تعادل ببخشید.

اگر زمان یادداشت موارد مصرفی و پایش برنامه ی غذایی خود، ایرادات برنامه ی خود را متوجه نشدید، بهتر است تا قبل از اینکه این عادات برای سالیان طولانی تر با شما همراه باشند و تغییر آن، دشوار تر شود، به یک متخصص تغذیه رجوع کنید.

ما در مقاله نکات مهم قبل و بعد از غذا خوردن نکاتی کوچک اما کاربردی برای نغییر عادات غذایی ناصحیح و شناسایی آن ذکر کردیم.

امتیــــاز : Article Rating

تاریــــخ : ﺳﻪشنبه, 20 مرداد,1394



چه زمانی نیاز است برنامه ی غذایی خود را تغییر دهید؟

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

یک نظر دهید